Vietnam en Cambodja

Dag 7

Vandaag alweer zondag, wat gaat de tijd toch snel in de mooie land. Na een ontbijtje bij een schitterend uitzicht hebben we een scooter gehuurd bij ons hotel zodat we de omgeving wat beter konden verkennen. Frank heeft de hele rit gereden en moest aan het begin wel even wennen. Ook voor mij was het even spannend en ik had soms moeite mijn mondje dicht te houden. Dus dan maar af en toe met je ogen dicht achterop de scooter. Naarmate we meer kilometers hadden gereden, verdween onze angst en ging het rijden steeds beter. We reden eerst naar het Nationaal Park Van Long dat bekent staat om zijn draslanden. Dit gebied hebben we er boot bezocht.

We vervolgden hierna onze weg naar Bai Dihn, het grootste boeddhistische tempelcomplex van Vietnam. Dit was echt gigantisch groot en schitterend, het bevat 500 standbeelden en een 91 ton wegend Buddha beeld. We hebben hier zoveel pracht en praal gezien! In een tempel stond zo ontzettend veel goud, helaas mochten we hier geen foto's maken.

Aan het einde van de dag zijn we naar de Mua Cave gegaan, hier heb je een schitterend uitzicht over Tam Coc (waar we gisteren lans gevaren waren). Via een lange trap, van wel 500 treden, kon je de top bereiken. Bedenkende dat we al een hele dag erop hadden zitten en het super warm was, was dit een hele uitdaging. Bovenaan waren we echt gesloopt. Frank heeft besloten het bij het eerste uitzichtpunt te laten, ik wilde perse naar de top. Ik ben wel mijn grens over gegaan, want ik stond met trillende benen boven, maar het was het echt meer dan waard! Wat een schitterend uitzicht.

Aan het einde van de avond zijn we om 22.30 uur vertrokken met de nachttrein van Ninh Binh naar Hué, vandaar gisteren ook geen reisverslag maar nu. Dit was een hele ervaring. Gelukkig kwamen er pas de volgende ochtend mensen in de coupé bij, dus Frank en ik hebben nog redelijk geslapen.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!