Vietnam en Cambodja

Dag 8

Nou gelijk door naar dag 8. Na een 12 uur durende treinrit kwamen we aan in HuƩ. Een taxi bracht ons naar het hotel en hier werden we erg vriendelijk ontvangen. We konden gelukkig gelijk de kamer is. Het is een lekkere ruime kamer met een grote badkamer en een lekker bed (vooral na de nacht hiervoor erg fijn!).

Nadat we ons even opgefrist hadden, zijn we HuƩ ingegaan. We merkten gelijk het grote klimaatverschil. De luchtvochtigheid is het een stuk minder, maar de temperatuur des te hoger. Na ongeveer een uur wandelen zijn we terug gegaan naar ons hotel vanwege de hitte. We waren ook best moe dus hebben allebei een lekker geslapen. Rond 5 uur zijn we HuƩ weer ingegaan. Het weer was stukken beter en we hebben nu meer van de stad kunnen zien.

HuƩ is een stuk commerciƫler en gerichte op toeristen dan Hanoi. Grote hotels, veel bars en restaurants en overal Happy Hour. Nu krijg je hier 10.000 dong korting, ofwel 50 cent.. Het was erg leuk om een andere kant van Vietnam te ervaren. Uiteindelijk zijn we in een klein tentje wat Vietnamees gaan eten, Beef Curry met kokosmelk. Echt ontzettend lekker! Ik ben groot fan geworden van de Vietnamese keuken en nog steeds alleen vlees gegeten dus gaat erg goed!

Nu zitten we vermoeid in onze hotelkamer, het waren 2 drukke dagen. Alle ervaringen die we opdoen vreten energie, maar zijn echt de moeite waard. Morgen gaat we naar de Citadel van HuƩ, waar de keizerlijke stad ligt. Maar nu eerst heerlijk slapen in een heerlijk bed dat niet beweegt en geen treingeluiden om zich heen heeft.

Marianne Rombouts

Twee mooie dagen weer Frank en Anouk.
We misten jullie reisverslag gisteren al maar snap nu waarom!
Veel plezier morgen in de keizerlijke stad.
Je zult straks bij thuiskomst nog wel drie weken nodig hebben om alle indrukken
te verwerken! Liefs Mama

Nicole

Lekker zittend in de tuin even tijd voor jullie verslagen. Wat een prachtige reis maken jullie tot nu toe! Vietnam komt ook zeker op mijn lijstje te staan. En wat een mooie fotoā€™s! Heb je al een mooi Vietnamees jurkje gekocht, op de foto zijn ze er mooi uit. En wat het eten betreft wij willen best als proefpersoon fungeren als jullie thuis willen koken.
Hier is alles rustig gelukkig lekker weer. Ik moet helaas wel veel werken deze weken zoals altijd in de zomer.
Jullie maken wel veel mee zo. Je zal merken dat het ook voor jullie straks heel leuk is om je eigen verslag te lezen. Dan pas merk je hoeveel je alweer vergeten bent. Ik wacht op weer een nieuw verslag. Veel liefs