Vietnam en Cambodja

Dag 12 en 13

Gisteren had ik het verslag geschreven van onze tweede dag in Hoi An. Helaas liep de laptop vast bij het uploaden en was ik alles kwijt.. Vandaar vandaag een blog van 2 dagen.

Gisterenochtend hebben we heerlijk uitgeslapen. We zaten pas om 9 uur aan ons ontbijt, wat voor ons doen erg laat is. Rond een uur of 10 zijn we het oude centrum van Hanoi weer ingegaan. Om 11 uur hadden we weer een afspraak bij Be Be Tailor om het pak van Frank op te halen. Aangezien we nog even de tijd hadden, zijn we nog even langs de markt gelopen en hebben we koffie gedronken in een klein cafeetje. Frank had ijskoffie met kokos en ik een ijskoffie met karamel. Deze kosten samen maar 210.000 dong, ook wel 4,50 euro. Na de koffie zijn we richting Be Be Tailor gelopen. Het is echt bizar hoe snel ze een pak kunnen maken. In 1 dag is alles gewoon al af. Het was nog lekker rustig en we waren dus snel aan de beurt. Het pak stond Frank erg goed! We zijn beide erg benieuwd naar al jullie reacties. Hierna zijn we nog even terug gegaan naar het oude centrum omdat ik graag een leren tas wilde kopen. Overal hier zie je zaken die leren tassen, schoenen en riemen verkopen. Ik weet niet of het allemaal 100% leer is, maar de tassen zagen er erg mooi uit. De tas heb ik uiteindelijk van Frank gekregen, wat een schat is het toch!

Rond 1 uur waren we weer terug in ons hotel. We hebben geluierd bij het zwembad en om 15.15 werden we opgehaald door een busje die ons naar de locatie van de kookcursus zou brengen. Dit was allemaal goed geregeld! Aan het einde moesten we een stuk met de boot, deze tocht was echt hilarisch. Omdat het water te laag lag, kwam het bootje op een gegeven moment niet meer vooruit. Er zat maar 1 ding op, de vrouw moest de boot uitstappen en ons voortrekken. De locatie waar we gingen koken was echt prachtig. Het menu bestond uit te volgende dingen: loempia's, loempia's omwikkeld met sla, morning glory en vis. Het koken was er leuk om te doen. Helaas waren we maar met 6 mensen, hierdoor misten wij echt sfeer. Het was tamelijk stil bij het koken en het eten. Dit was erg jammer. We hebben wel de recepten mee gekregen, dus wie weet gaan we thuis nog een keer Vietnamees koken.

Vandaag hebben we weinig gedaan. We hebben nog even over de oude markt gelopen, hier hebben we weer echt de meest vieze dingen gezien. Ik zal jullie de foto's besparen. 's Middags hebben we nog even gezwommen en nu zitten we op het vliegveld. We vliegen om 18.15 naar Siem Reap. Het inchecken ging allemaal erg makkelijk. Het vliegveld is niet erg groot dus we zitten al bij onze gate. We hopen te landen rond half 9. Morgen gaan we naar het machtige Ankor Wat. Hier kijken we allebei heel erg naar uit!

Reacties

Reacties

Walter Graafmans

Het pak staat je prachtig hoor Frank!! Jammer van de kookcursus, ik hoop dat het eten wel lekker was. De foto's zien er in ieder geval wel lekker en leuk uit. Dit was dan Vietnam, volgens mij is het jullie wel heel goed bevallen. Cambodja zal ook wel heel bijzonder zijn. Ben weer benieuwd naar jullie volgende verhalen.
Wij hebben eigenlijk niets bijzonders te melden. Manon en Nick gaan woensdag met vakantie naar Kroatië, Manon heeft er veel zin in. Ze heeft dan ook lang moeten wachten, veel vriendinnen zijn al met vakantie geweest. Dinsdag ga ik golfen met oma, dit is nog voor moederdag. Dan blijven we daar ook gezellig eten met opa erbij. Gelukkig gaat het met hen ook goed. Ik ben nog bij tante Hennie langs geweest voor haar verjaardag, dat is echt een oud vrouwtje geworden. Heel broos zit ze in de rolstoel. Maar ze weet alles nog. Heb foto's van Frank laten zien, die had ze nog niet gezien. Vond ze wel leuk volgens mij.

Walter

Een tip voor de weblog. Type je verhaal eerst in Word en kopieer het dan naar de weblog.
Ik weet dat dit nu te laat is, maar voor de volgende keer. Dit doet mama ook regelmatig.

Anouk

Dankje voor de tip! Hier had ik zelf ook al aan gedacht alleen heeft Frank geen word op zijn laptop :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!