Vietnam en Cambodja

Dag 15

Vanochtend ging de wekker al om 4 uur. Dit viel toch best wel tegen.. Maar we wilden allebei graag de zonsopgang zien van Ankor Wat dus eigenlijk hadden we geen keus. Gisteren hadden we een tuktuk geregeld bij het hotel die ons de hele dag zou rondrijden. Hij zou om half 5 klaar staan voor ons. Dus even snel aankleden en een beetje opfrissen en daar zaten we dan om half 5 in een tuktuk. Na ongeveer 15 minuten rijden kwamen we aan bij het terrein. Het was hier natuurlijk pikkedonker. Gelukkig heeft iedereen tegenwoordig een zaklamp op zijn mobiel en kenden wij de weg nog een beetje van gisteren. Het was echt om het gigantische tempelcomplex zo te ervaren. Beetje bij beetje zag je meer van de tempel. Helaas was het erg bewolkt en hebben we niet een echte zonsopgang gezien, maar de sfeer eromheen was al speciaal genoeg. Rond 6 uur zijn we terug gegaan naar ons hotel om te ontbijten en nog even te slapen.

Om 10 uur hadden we weer afgesproken met de bestuurder van onze tuktuk. Omdat we gisteren alle hoofdattracties hadden gedaan voelde vandaag als een bonusdag. We hebben vandaag minder toeristische tempels bezocht. We begonnen bij Preah Khan. Dit gebouw diende als klooster en religieuze academie. Hier zag je ontzettend veel bas-reliëfs. De muren waren nog goed intact dus je kon de afbeeldingen nog goed zien. Het complex was een heel lang gebouw, die verbonden waren door poorten. Al deze poorten stonden precies in 1 lijn. Als je er doorheen keek, kreeg je een spiegeleffect. Alsof je 2 spiegels tegenover elkaar zet. Dit was echt schitterend. Hierna reden we door naar Prasat Neak Pean, een tempel midden in een opgedroogd meer. Deze was al ver afgebrokkeld en het was dan ook moeilijk om hier een voorstelling van te maken. We zijn vervolgens nog gestopt bij een aantal kleinere tempels: Ta Som, East Mebon en Neak Poan. Deze waren ieder ook schitterend.

Rond 2 uur zijn we terug gegaan naar ons hotel. We hadden genoeg tempels gezien voor 1 dag en verlangden naar het verkoelende zwembad. Vanavond brengen we de gehuurde fietsen terug en eten we lekker in ons hotel. Morgen vliegen we naar Phnom Penh.

Walter

Zo te lezen heeft Angkor jullie verwachtingen waar gemaakt. Geniet nog maar lekker van jullie mooie hotel, want het is natuurlijk ook vakantie :)
Voor morgen een goede reis naar Phnom Penh.

Walter Graafmans

Wat is Angkor Wat prachtig zeg. Wel jammer dat het bewolkt was. Gelukkig had je vandaag geen sjaal om, rare regel trouwens. Een middagje uitrusten in het zwembad is ook wel lekker, het is tenslotte ook vakantie. Fijn dat alle hotels jullie zo goed bevallen, blijft toch altijd afwachten wat je boekt. Jullie laatste week is alweer ingegaan, geniet er nog van.

Oma en opa

Lieve Anouk en frank
Wat een schitterende reis maken jullie .nu in Cambodja een nieuw land.wij kennen het niet,maar aan de foto,s te zien prachtig en jullie willen alles meemaken.maak er nog een paar fijne dagen van.jullie zijn een ervaring rijker en kunnen uitkijken naar een ander exotisch land,eerst weer even geld sparen.leuk dat papa en mama ook zo,n reis willen maken.het ga jullie goed.tot volgende week.knuffel de twee oudjes uit Oosterhout.