Vietnam en Cambodja

Dag 16

Vanochtend hebben Frank en ik lekker lang uitgeslapen. De vroege wekker van gisteren had er wel even ingehakt. Na het ontbijt om half 9 zijn we weer terug naar bed gegaan. Om 12 uur hoefden we pas uit te checken, dus we hadden nog alle tijd. Om half 1 werden we opgehaald door de tuktuk die ons zou brengen naar het vliegveld. Omdat het een binnenlandse vlucht was stelde dat deel van het vliegtuig echt niks voor. Ze hadden maar 8 balies dus we waren zo ingecheckt. Ik denk dat alles bij elkaar ons maar 10 minuten had gekost. We hebben nog even netflixseries gekeken tot ons vliegtuig om kwart voor 2 vertrok. Het vliegtuig was erg klein en toch zat hij niet helemaal vol. We hebben ongeveer 50 minuten gevlogen, helaas was er wel veel turbulentie onderweg. Dit was soms wel wat eng.

Eenmaal op het vliegveld aangekomen konden we gelijk met de koffers doorlopen, het was immers een binnenlandse vlucht. Helaas liep het toen allemaal wat minder vlekkeloos. We hadden een pick-up geregeld bij het hotel, deze stond er helaas niet. We hadden gebeld en hij gaf aan iemand te sturen. 20 minuten later stonden we nog steeds te wachten.. Dus wij nog maar een keer bellen. Het hotel gaf aan dat de chauffeur pech had met de auto en dat wij maar een taxi moesten nemen op eigen kosten. Hier zijn wij natuurlijk tegenin gegaan. Uiteindelijk hebben we van het hotel een discount gehad van 5 dollar en kosten de taxi ons 10 dollar. Helaas waren we wel veel tijd misgelopen met deze stomme actie. Aan de andere kant regent het hier al de hele dag, dus veel zullen we niet gemist hebben. De kamer hier is weer super! Een goed bed en een ruime douche stond op ons te wachten. We besloten naar de overdekte markt te gaan, in de hotelkamer blijven zitten is ook niks. Hier hebben we weer een heleboel gezien, met name hele onsmakelijke dingen. Ons hongergevoel was meteen verdwenen. Deze keer wel wat foto's :)

Na de markt zijn we uit eten geweest bij The Big Easy. Dit is een hostel en restaurant/bar ineen. We hebben goed kunnen proeven van de Cambodjaanse keuken met onze Amerikaanse hamburgers. Als voorafje hadden we een gerecht dat ik vaak heb gegeten in Canada, poutine. Het was erg grappig om dit gerecht te eten in Cambodja. Nu zitten we met een volle buik in het hotel. Morgenochtend zullen we gaan kijken wat we morgen gaan doen!