Vietnam en Cambodja

Dag 19

Deze keer een iets minder lange en leuke blog. We zijn namelijk vandaag een soort van gestrand, maar ik zal eerst beginnen bij het begin van de dag. Vandaag zouden we naar het tropische eiland gaan vlak bij Sihanoukville. We hadden bij het hotel een taxi geregeld die ons naar de haven zou brengen van Sihanoukville. Hij stond zoals afgesproken om 7 uur 's ochtends op ons te wachten. Tijdens het eerste deel van de rit zagen we steeds meer de zon. We kregen steeds meer zin in onze laatste bestemming. Helaas veranderde het weer toen drastisch. Ik denk dat het rond 9 uur is begonnen met regenen en het is daarna niet meer droog geworden..

Het laatste stuk was erg heftig. Heel veel mensen hebben hier zelfgemaakte huizen langs de weg staan, deze stonden helemaal blank van het water. Op een gegeven moment stonden de straten ook deels blank. Onze chauffeur was nergens bang voor en reed gewoon dwars door het hoge water heen. Je zag letterlijk het water naar beneden stromen op de weg. Eenmaal aangekomen bij de haven werd snel duidelijk dat de boten niet vaarden naar ons eiland. We besloten maar wat te gaan eten en te hopen op het beste. Helaas kwam het goede nieuws niet. Vandaag gaan er helemaal geen boten meer en morgen waarschijnlijk ook niet. Vandaar dat we zijn gestrand. We hebben hier in de buurt een hotel gezocht en hebben gelukkig een plekje om te slapen. Morgen gaan we per bus terug naar Phnom Penh, er rijden geen taxi's vanwege het weer. Gelukkig heeft ons hotel daar nog kamers over, dus we hebben daar gelijk een kamer gehuurd. Helaas zullen we het tropische eiland niet meer zien.

Vandaag dus een iets mindere dag voor ons. Hopelijk hebben we morgen iets meer geluk.

Nicole

Jammer dat jullie reis zo eindigt. Ik hoop dat jullie in Pnom Penh toch nog leuke dagen zullen hebben. Op journaal was zojuist het bericht dat er tyfonen zijn bij China en a Taiwan. Vissersboten werden daar teruggehaald. Zal waarschijnlijk hetzelfde zijn als waar jullie last van hebben. Laat er jullie prachtige reis niet door verpesten, jullie hebben al zo veel mooie dingen gezien en gedaan.

Marianne

Ja, idd een echte pechdag vanwege het weer!
Maar gelukkig hebben jullie nu wel onderdak en dat is daar zoals je al zei niet zo van zelfsprekend voor vele mensen.
Maak er toch ondanks het tegenvallende weer nog een paar mooie dagen van!
Liefs, Marianne

Oma en opa.

We hebben jullie laatste verslag gelezen.Wat jammer dat jullie tegen het eind van jullie fantastische vakantie plotseling dit slechte weer hebben.Een kleine troost is het misschien dat het hier ook erg regenachtig was en dat de voorspellingen voor het weekend ook slecht zijn. Maar toch een paar dagen relaxen aan het strand hadden wij en ik denk iedereen jullie graag gegund.Toch knap van jullie dat je zo snel een plaatselijk hotel en verblijf in Pnom Penh geregeld hebben.Probeer er nog een paar leuke dagen van te maken en we horen nog wel hoe het is gegaan.
Hartelijke groeten van Oma en Opa.