Vietnam en Cambodja

Dag 21

Deze keer de laatste blog van onze vakantie naar Vietnam en Cambodja. Het is best een gek idee dat deze fantastische ervaring bijna afgelopen is, maar ook heerlijk dat we de rust weer gaan opzoeken in ons kleine kikkerlandje. Hier besef je pas echt dat we het in Nederland helemaal niet zo slecht hebben. Na de reisdag van gisteren (7 uur in een busje) hadden we allebei erg goed geslapen en zaten we pas om 10 uur aan ons ontbijt. Omdat dit een soort van bonusdag was in Phnom Penh hebben we vanochtend pas gekeken wat we nog wilden doen. Hier in Phnom Penh is een heel nieuw winkelcentrum. Het is allemaal al gerelateerd aan de Olympische Spelen, wij weten zelf nog niet goed waarom. Het winkelcentrum leek een mengelmoes van Chinese en Amerikaanse invloeden. De muren waren versierd met planten, de gamehal was volgeladen met de nieuwste hightag en overal waar je keek zag je eetkraampjes. Het was erg leuk om dit eens te zien. Hierna zijn we naar het voetbalstadion gelopen, dit wilde Frank graag. Helaas bleek het stadion nog lelijker dan die van NAC.

We besloten terug te lopen naar de boulevard om te gaan lunchen. Op de terugweg zijn we nog gaan kijken bij de tempel van de monniken. Zij wonen hier samen in een complex, er zijn er een paar hier in deze stad. De architectuur blijft schitterend. Ondertussen hadden we al bijna 10 km gelopen en waren we allebei wel een beetje klaar met het wandelen. Na de lunch zijn we terug gegaan naar ons hotel. Net nog even een cocktail gedronken en nu langzaam de koffers inpakken en ons klaar maken voor de reis morgen. We vliegen morgen rond 7 uur in de avond naar Hong Kong. Vanuit daar vliegen we door naar Brussel. Als alles mee zit hopen we daar rond 7 uur in de ochtend te landen.

Wat was deze reis een ongelooflijke ervaring die wij beide nooit meer zullen vergeten. We hebben hier zo veel nieuwe dingen gezien, gehoord, geproefd en zelfs geroken. Azië is een hele andere wereld en we weten zeker dat we nog wel een keer zullen terug keren naar dit continent.

Nicole

Fijn dat jullie laatste dag in Pnom Penh toch nog leuk verlopen is. Wat hebben jullie straks veel te vertellen. Geniet van jullie laatste avond in Cambodja. Een hele goede terugreis gewenst. We zien jullie snel.

Marianne

Nou, idd een hele belevenis!
We zullen jullie blog nog gaan missen maar zien uit naar jullie thuiskomst!
Hele goede terugreis toegewenst alvast,
Liefs papa en mama