Vietnam en Cambodja

Dag 4

Frank en ik zijn vandaag vertrokken uit Hanoi en op weg gegaan naar Ha Long Bay. Vanochtend nog even snel een koffie en een smoothie op en om 10.15 uur werden we opgehaald door een busje die ons naar onze volgende bestemming zou brengen. Dit was allemaal super geregeld! Na ongeveer 2 uur in de bus hebben gezeten en een korte stop gemaakt kwamen we aan bij de haven waar een boot op ons stond te wachten. Iedereen had een handige backpack bij zich, behalve wij.. Dus wij met koffers van 10 en 20 kg een mini bootje op zonder ook maar iets van houvast. Deze tocht duurde ongeveer 10 minuten.

Eindelijk kwamen we aan op Cat Ba, een eiland in de buurt van Ha Long Bay. Het is een wonder dat ik dit nog kan typen na de busrit die we toen gemaakt hadden. De buschauffeur kent kennelijk geen angst, want ze scheuren hier door de bergen met een rotgang. Auto's en scooters werden in alle bochten ingehaald en wij hobbelde lekker op en neer op onze stoelen. Wat een ervaring was dat. Na ongeveer een half uur werden we afgezet bij een andere haven. De buschauffeur had al contact gehad met ons resort, dus zij stonden netjes op ons te wachten, met alweer een minibootje. Dus wij weer met die zware koffers een steile trap af en het bootje in. Deze tocht was echt schitterend, langs verschillende kalkrotsen en flooting villages.

Het resort waren we zitten is schitterend! We slapen in een houten hutje op hoge palen met uitzicht op het strand en de kalkrotsen. Van de drukte en chaos in Hanoi zitten we nu in een omgeving waar we alleen de zee horen. Wat is Vietnam toch een mooi land. Net hebben we even heerlijk gezwommen en nu genieten we van dit mooie moment samen!

Oma en opa

Hallo levensgenieters
Wat een vakantie voor jullie,het lijkt wel of ik er naast loop.vergeten doe je zo,n reis nooit meer.ik moest wel lachen met het oversteken in Hanoi,ja wat een verkeer en drukte,haast niet voor te stellen.wat zullen jullie ook genoten hebben van het poppentheater en er is nog zoveel te zien,prachtig.wat valt mij wel tegen dat je nog geen gamba’s gegeten hebt,zalig,proeven moet je het echt.geniet samen nog heerlijk .hier is het momenteelbloedheet 40 graden,alle gordijnen dicht en binnen blijven.zaterdag wordt het gelukkig wat minder.dinsdag heb ik een leuke verjaardag gehad,jammer dat jullie niet mee konden,maar er komen meeretentjes.anouk en frank nog een hele fijnetijd in Vietnam.het gaat hopelijk verder goed,geniet optimaal.knuffel oma