Vietnam en Cambodja

Dag 6

Het is alweer de 6de dag van deze geweldige reis. Vandaag hebben we Ha Long Bay verlaten en zijn we op weg gegaan naar Ninh Binh. Vanochtend werden we om 8 uur verwacht voor de bus dus de wekker ging weer lekker vroeg. Net na het ontbijt liepen er een aantal apen over het resort waar we zaten, dit was erg leuk om te zien. We hoorden van andere mensen dat die apen hun ontbijt hadden gejat! Na uitgecheckt te hebben zijn we richting de bus gegaan. Helaas had het resort zich niet echt aan de tijd gehouden dus we waren te laat bij de bus.. gelukkig konden we alsnog mee om half 10 en hebben we niks extra's hoeven te betalen. Dus helaas hebben we vanochtend anderhalf uur extra gewacht. Gelukkig reed de bus erg door. Overal probeerde hij in te halen, wat leidde tot irritatie bij het toekomende verkeer. Maar dankzij deze chauffeer waren we toch nog rond half 4 in ons nieuwe hotel. We slapen in een soort houten hutje recht aan het water.

We besloten een bootje te gaan huren die wordt bestuurd door een local. Zij roeien de boten met hun voeten, dit is een grappig maar ook wel vies gezicht. Toevallig vaarden we langs ons houten hutje. We vervolgde onze weg verder de natuur in. Wat we daar hebben gezien was echt onbeschrijfelijk. Het lijkt net Ha Long Bay, maar in plaats van dat de kalkrotsen oprijzen uit de zee is dat hier in rijstvelden. Overal zag je de prachtige natuur en het geluid van dieren. Frank en ik vonden deze ervaring zelfs nog mooier dan die van gisteren. We hebben naast de kalkrotsen ook verschillende dieren gezien. Een soort vogel, die leek op een ooievaar, vloog over. Daarnaast hebben we nog steenbokken gezien en vele andere vogels. Ook zijn we door 3 verschillende grotten gevaren. Na ongeveer 2 uur varen waren we weer terug in ons hotel. Morgen gaan we het nationaal park Van Long. Hier leven veel verschillende diersoorten dus we kijken er nu al naar uit!

Jos Rombouts

Prachtige fotos en weer een mooi reisverslag; geniet ervan
Liefs

Lilianne

Wat maken jullie een gave reis! Leuk om zo mee te reizen, genieten we mooi mee, veel plezier nog!
Lilianne